Kritika médií jako zboží a spektáklu 0+

(Critiques of Art and Media as Commodity and Spectacle), Various, USA 2000, anglicky / simultánní překlad, 112 min

1. The Eternal Frame - Věčný snímek
Ant Farm, Doug Hall | 23 min | 1976
Ve snímku The Eternal Frame rekonstruovala, podle předlohy slavného filmu režiséra Abrahama Zaprudera, americká skupina Ant Farm atentát na J.F. Kennedyho. Tento nezávislý amatérský snímek byl okamžitě zabaven FBI, ale i přesto si našel cestu do vizuálního podvědomí americké společnosti. Parodický remake Ant Farmu odkrývá tragickou událost jako výchozí moment soudobého amerického myšlení operujícího s fascinací na jedné straně a represí na straně druhé.

2. Television Delivers People - Televize plodí lidi
Richard Serra | 6 min | 1973
Television Delivers People je základní prací z oblasti dnes již dobře etablované kritiky populárních medií jako nástroje využívaného k ovládání společnosti. Snímek se zabývá problematikou společenské manipulace, která se nenápadně prosazuje prostřednictvím zábavního průmyslu ve prospěch vládnoucích korporací těžících z tohoto postavení.

3. The Business of Local News - Práce místních novin
University Community Video-Minneapolis | výňatek 16 min | 1974
produkovanýV sedmdesátých letech vydávala University Community Video významný alternativní týdenník \"Changing Channels\" zabývající se otázkami videoprodukce, který zároveň vysílala veřejnoprávní televizní stanice KCTA z Minneapolis. Ve filmu The Business of Television News, vysílaném jako součást televizního cyklu „Changing Channels“, bylo dotázáno několik místních zpravodajských štábů, aby zhodnotily své strategie a obchodní postupy.

4. Proto Media Primer - Mediální předchůdci
Raindance Corporation, Paul Ryan | 14 min | 1970
Raindance Corporation, jeden z prvních mediálních spolků, vyznával eklektické použití videa Portapak, bez jakéhokoli omezení. Členové skupiny atáčelnatáčeli doslova „vše“, od pouličních rozhovorů až po koncerty a demonstrace. záměremCílem autorů bylo vytvořit jakousi kulturní databanku, zprostředkovávající impresi americké společnosti konce 60. let a začátku 70. let.

uvádí: J. Ševčík