NonComm: sociální spoty 0+

(NonComm), Various, Various 0000, původní znění / české titulky, 0 min

V rozsáhlé podsekci nazvané NonComm v rámci festivalu Jeden svět bude znovu věnován velký prostor sociálním spotům. Krátké a vtipné spoty jsou nejen divácky vítaným osvěžením, ale zároveň velmi zajímavým a účinným komunikačním prostředkem.

„Program NonCommu je v tomto roce mnohem ambicióznější než minule“, říká koordinátor sekce Jiří Seidl. „Hlavní novinkou je, že jsme část spotů umístili na webové stránky České televize a zájemci si je budou moci nejen prohlédnut, ale i hlasovat, který spot je nejvíce zaujal.“

Celkový výběr sociálních spotů promítaný tento rok při festivalu Jeden svět velice kvalitně mapuje možnosti tohoto žánru. Představuje mnoho spotů, které jsou založeny na vtipu a kreativním nápadu, ale najdou se i takové, které spíše pracují s momentem překvapení a šoku. Tyto spoty se buď snaží upoutat naši pozornost k závažným tématům, jakými jsou ničení přírody, porušovaní lidských práv, omezování svobody médií, rasismus nebo se snaží kultivovat způsob našeho chování ve společnosti tím, že upozorňují, že se nemá jezdit autem pod vlivem alkoholu nebo že se nemá kouřit v přítomnosti dětí. Mezi zadavateli a objednavateli sociální reklamy jsou renomované nevládní organizace, mezivládní instituce, komerční firmy nebo orgány státní správy a samosprávy. Autory spotů jsou jednak světoznámé reklamní agentury, ale i malá kreativní studia. Každý spot ukazuje, jak veliký potenciál tato forma audiovizuální komunikace má.

Více na www.jedensvet.cz.

 

Chci odebírat newsletter

Kliknutím na tlačítko "Přihlásit se" souhlasím se zasíláním newsletteru na uvedenou emailovou adresu.