Podivný případ doktora Jekylla a pana Hydea | kinẽma musica 0+

(Dr. Jekyll and Mr. Hyde | kinẽma musica), John S. Robertson, USA 1920, anglické, české titulky, 67 min

Henry Jekyll je doktor medicíny a také velký idealista a filantrop. Když zrovna neléčí chudé, tak experimentuje ve své laboratoři. Tam se mu podaří namíchat směs, po jejímž požití se tělem i duší změní v jiného muže. Své druhé já pojmenuje Edward Hyde. Ten, na rozdíl od váženého doktora, se oddává nočnímu životu a choutkám, které si Henry Jekyll nemůže dovolit. Pokaždé, když si vezme speciální lektvar, stává se znovu Hydeem. Čím déle s nápojem experimentuje, tím vypadá hrozivěji a stává se více zvrácený. Jeho snoubenka Millicent se o něho začíná strachovat. Hydeův charakter ale natolik proniká do Jekylla, až se z experimentu stala droga. A doktor zjišťuje, že v celém Londýně není k dostání přísada, ze které vyrábí svůj lektvar, aby zůstal Jekyllem.

Zhudebnění obrazů v tomto snímku bude v režii kapely Mravenci. Filmovou expresivitou a asociacemi nekonečných představ vás pohltí avantgardní trio ve složení Lucie Kubátová, Radim Hanousek a Edgar Mojdl. Klavíristka Lucie Kubátová je absolventskou Janáčkovy akademie múzických umění, stážistkou na University of Chichester a Royal Conservatoire of Scotland. Interpretka se v současné době zaměřuje na zvuk v surrealistických filmech a na interpretaci hudby 1. poloviny 20. století. Radim Hanousek je studentem doktorského studia na JAMU, v současné době se věnuje především kvartetu NOCZ norského trumpetisty Didrika Ingvaldsena a vlastnímu autorskému projektu Dust in the Groove. Edgar Mojdl je hudební skladatel a multiinstrumentalista. Kromě výuky hudební teorie, etnomuzikologie a tanečních korepetic je členem skupiny Shivanam, Dunami Ensemble, spolupracuje i s BCO. Skladatel Edgar Mojdl si mimo jiné také vyrábí vlastní hudební nástroje.

PŘEDNÁŠKA NA TÉMA: HERECTVÍ V NĚMÉM FILMU

Mgr. Andrea Schnapková

Vystudovala filmovou vědu a komunikační studia na FF UP v Olomouci. V současné době je studentkou doktorského programu Teorie a dějiny literatury, divadla a filmu na Katedře divadelních a filmových studií FF UP v Olomouci. Zaměřuje se na oblast teorie filmu, v rámci níž se dlouhodobě zabývá problematikou naratologie. V posledních letech se ve své odborné práci specializuje na teorii filmového herectví a na českou teorii filmu 60. let.

Hodnocení a recenze

 

Chci odebírat newsletter

Kliknutím na tlačítko "Přihlásit se" souhlasím se zasíláním newsletteru na uvedenou emailovou adresu.